Praleisti ir pereiti prie pagrindinio turinio

Vega ir Liūtas

Mėgstamiausias mano kaulas yra raktikaulis. Raktikaulis yra gražus visoks: jis gražus iššokęs, jis gražus pasislėpęs, vos pajuntamas per odą. Raktikaulis aidi. Mano gyvenimo meilė, studijuodamas mediciną, išmokė mane belsti į raktikaulį taip, kad jis aidėtų. Gal būtent dėl to man jie taip ir patinka. Aidas yra vibracijos, vibracijos yra muzika, o muzika yra tai, ko dabar klausau rašydama šitą keistą pastraipą. Tiesa, aš niekuomet nepranokau mokytojo, bet tai neatima iš manęs džiaugsmo, beldžiant raktikaulius. Žmonės beldžiasi į duris, aš beldžiuosi į raktikaulius.

O po mano raktikauliais, šalia pirmųjų šonkaulių, guli juodos rašalo sankaupos. Žmonės nuo senovės piešdavo ant uolų, aš matau save būnančią piešiama. Piešiant ant manęs. Mano tatuiruotės man turi reikšmes. Kiekvienąsyk, galvodama, kokią tatuiruotę daryti, aš galvoju, ko man reikia, ko man trūksta, ir ką aš noriu įprasminti. Kas man svarbu ne tik šiandien ir rytoj. Kuo aš tikiu, kad tikėsiu per amžius. 

Ir 2020-ųjų sausį tai buvo du katinėliai, gaudantys žvaigždynus. Vienas iš jų gaudo Vegos žvaigždę, kitas - Liūtą. Ant savęs turiu lyrą ir liūtą. Ir būtent liūtas atrodo kaip pelė. Apie Lyrą niekada per daug negalvojau, man svarbu buvo Vega. Kodėl?

2020 jaučiausi taip, tarsi mano kojos būtų kaustytos grandinėmis. Įstrigusi santykiuose, sveikatos bėdose, darbe. Išgyvenau labai sunkų laiką, laiką, kuris tęsiasi ir eina tolyn, o situacija, kurioje esu įstrigusi, nesikeičia. Visas mano dėmėsys buvo skirtas tam, kaip tas grandines numesti. Kaip galiu sau padėti? Kiek laiko truks tai pasiekti?

Mąstyti savo gyvenimo esmę, savo gyvenimo skaudulius ir problemas ir ieškoti būdų tai spręsti yra žmogiška ir teisinga. Tai - natūralu. Mūsų būtis yra apie tai, kaip pagerinti mūsų būtį. Taip kadais iškeitėme akmenį į geležį, uolas į namus, uogų rinkimą į vaismedžių sodinimą. 

Tada, kai nusimesiu grandines, sakiau sau, tada bus geriau. Kai išsiskirsiu, susitvarkysiu finansus, sveikatą, patobulėsiu darbe. Niekada nemaniau, kad tai bus lengva ar kad tai bus baigtinis tikslas, bet tai buvo tikslas, į kurį buvo nukreiptos mano akys. Jei kažko sieki, tikslas niekada nesibaigia. Jis auga, jis kinta, jis transformuojasi. 

Bet ar transformuojamės mes? Nuolatinis žiūrėjimas į priekį atima periferinę viziją. Į tavo vyzdžius grįžta tik tai, į ką nukreipei savo akis. Į tavo matricą grįžta tik tai, į ką sufokusuota. 

Net jei grandines būčiau nusimetusi tą akimirką, tą sekundę kai man su jomis buvo sunkiausia, nežinau, ar tai būtų buvęs dalykas, kuris man būtų padėjęs labiau, nei bet kas kitas. Tiesą sakant, nežinau, ar tai išvis būtų padėję. Jei kas nors ateitų ir pasiūlytų man išspręsti visas mano problemas pirštų spragtelėjimu, akimirksniu, aš atsisakyčiau. Kokia nauda iš grandinių nusimetimo, jei negali atsisukti atgal ir pažiūrėti į savo pramintą taką? Didžiuotis savo žingsniais? Išmokti, kaip nusimesti kitas grandines? Galų gale, žingsniai, kaip nukakti ten, kur tavo kojos laisvai drąsko žemę jėga, kurios dar neužauginai, prasideda šiandien. Jie prasideda dabar. 

Jeigu viskas, ką matai, yra tikslas, praleidi viską, pro ką bėgi. Tau brangių žmonių laimėjimus ir nesėkmes. Kaip tavo katė išmoksta užšokti ant aukščiausios lentynos. Kaip net išmokusi, retsykiais nepataiko ir kartu su savimi žemėn iš lentynos nusitempia visus tavo paltus. Kaip vienas žmogus pakelia kito pamestas prištines. Kaip naktimis akina žvaigždės, kaip paryčiais kyla rūkas. Kaip žaibai talžo dangų ir debesis. Kaip tekant saulei visas miestas dar įaugęs į rūkstantį betoną. Dar niekas nejuda. Dar minutę. Dar vieną minutę. 

Sėdėjau ant palečių garaže per vakarinę pamainą ir traukiau dūmą. “Ko man dabar labiausiai trūksta?” - galvojau. Ko man dabar labiausiai reikia? Ką aš noriu sau priminti, ką pasakyti? Tą akimirką man nereikėjo atsakymo, kaip nusimesti grandines. Man reikėjo Vegos ir Liūto. 

Būti čia ir dabar. Nuvalkiota frazė. Pasauly turim tiek nuvalkiotų dalykų, bet atsijojus toksišką pozityvumą ir tai, kas neturi reikšmės, pasaulyje visuomet rasime dalykus, kurie yra populiarūs, nes jie yra svarbūs. Ir juos svarbu kalbėtis, ir juos svarbu dalintis. 

Suvokti, atsiminti, kad turiu pasirinkimą būti čia ir dabar. Kaip Vilius, keistas, mielas, dailus ryžaplaukis dainuodavo Arbatos “Linkėjimus tau” gatvėje:

“Tegu pasaulis eina po velnių
Kai tau sunku, kai tau graudu”

Turi pasirinkimą nuolatos bėgti priekin ir pamiršti, dėl ko tu bėgi. Turi pasirinkimą sulėtinti žvilgsnį ir apsidairyti aplink. Apsisukti aplink savo ašį ir pamatyti visa, kas tave supa. Turi pasirinkimą pažvelgti į šoną ir atsiminti, kodėl tu eini.

Būti čia ir dabar yra sunku. Ypač sunku tai yra dabar, kai pasaulį varpo karai ir pandemija ir dažniausias mūsų kontaktas su žmonėmis yra išsitraukti telefoną ir parodyti žmonėms savo Gpasą. Bet būtent dėl to tai yra svarbu. Dabar mums vienas kito reikia. Vienas kito dėmesio. Paklausti savo intravertų draugų, kaip jie gyvena. Paklausti savo ekstravertų draugų, kaip jie laikosi. Pabūti su tais, kuriems “visuomet viskas gerai”. Pakelti virtualų kavos puodelį su tais, kurių negali apkabinti. 

Jokiame istorijos periode nerasi gerų dalykų, jeigu jų neieškosi. O kartais apie juos ir neparašys. Gėris prasideda nuo tavęs. Mano galvoje žmogus, kuris savanoriauja ligoninėje, ir žmogus, kuris gatvėje pakelia šiukšlę, nėra nelygūs. Ir lygiai taip pat - gerumas nėra konkursas, kaip ir konkusas nėra traumos. Vienas papildomas sakinys, kurį ištarei kasininkei, gali nušviesti jos labai šūdiną dieną. 

Tu gali stengtis, gali daryti didžiulius darbus, bet aš tikiu, kad svarbiausi mūsų kada nors padaryti darbai dažniausiai liks mums nežinomi. Dažniausiai mes neišgirsime, kaip tai naujai kolegei darbe reikėjo prie ko nors prisėsti per pietus ir per nerimą lementi kažką apie orą. Bet tai, kad tu ten buvai ir klauseisi, ir atsakei jai atgal, nekęsdamas kalbos apie orą - kurios turbūt ir ji pati nekenčia -, pakeičia įvykių eigą. Tai nėra didelis gestas, bet kažkam tai gali būti gestas, pakeisiąs jų gyvenimo eigą. Ir tai yra gražu. 

Bet tam, kad tai įvyktų, tu turi būti. Tu turi būti čia, iš tiesų čia. Tu turi sustoti, apsidairyti, pajusti kaip viskas sulėtėja ir visa, kas už tavo nugaros ir kas dar prieky, pasidaro nesvarbu. Pamatyti, kaip slow-motion aplink tave šlama lapai. Kaip kažkas ieško vietos prie stalo. 

Nusimesti grandines nėra tikslas. Tikslas yra pasijusti geriau. Ir bėgant, ir paskui save drebiant savo emocinį prakaitą, mes tą pamirštame. Pamirštame, kad apsidairę galime rasti įvairesnių galimybių, kaip tas grandines nusimesti. Kaip išmokti gyventi su tomis, kurios niekada nenukris. Ir tą vieną akimirką, kai tu sustoji ir įkvėpi, visa išnyksta. Ta akimirka yra Vega ir Liūtas. 

Vega ir Liūtas yra iš Domanto Razausko dainos “Žvilgsnis pro langą”. Kuri kalba apie tai, kas vyksta. Kas dar vyksta, nepaisant viso to, kas tavyje vyktų. Ji kalba apie paprastą - ir dažnai prarastą - grožį to, kas niekada nesikeičia. 

“Dar matyti dangus už tavo žiūronų
Dar pritraukia žvaigždes: Vegą ir Liūtą
Dar greičiausiai esi, taip esi, kad atrodo
Jog nubusi sniege, ir nakties kaip nebūta”

Turiu pakankamai grandinių, kad užmirščiau, kas mane išlaisvina. Pamirštu, kad dairantis aplinkui mano tikslas gali kisti. Pamirštu, kad amžinasis variklis yra
procesas
progresas
tikslas
procesas
progresas… 

Ir tas variklis niekada neužges. Bet visa, kas vyksta aplinkui, užges. 

Sustoti. Įkvėpti. Apsidairyti. Pažvelgti į visa, kas vyksta aplinkui. Pažvelgti taip, tarsi tai būtų stebuklas. Užuosti puodelį kavos. Išgirsti, kaip kinta verdančio vandens garsas, kai įmeti druskos žiupsnelį. Kaip blykčiojant kompiuterio lempelei ant durų keičiasi atspindžiai.

Sustoti ir apsidairyti lyg visa būtų stebuklas tam, kad tai tokiu virstų.  

Grandinių bus visada.
Svarbiausia, kad yra dalykų, kurie mus išlaisvina.
Ir tai neturi būti tiesiog raktas grandinėms nuimti.
Tai tiesiog turi būti.
Tu tiesiog turi būti. 


Mano hektiškas gyvenimas visada bus toks. Keisis veidai, vardai, žmonės. Keisis tikslai ir nuoskaudos. Keisis mėnuliai ir įrašai ant kapų akmenų.  

Bet viskas bus gerai tol, kol savo gyvenime skirsiu vietos užuosti lietui. 
Visa bus gerai, kol atminsiu, kad ne tik grandinių nusiėmimas mus išlaisvina.

Todėl - Vega ir Liūtas.




Komentarai

Populiarūs šio tinklaraščio įrašai

100 faktų apie mane

Šimtas faktų apie mane 1. Dažniausiai nevalgau mėsos 2. Domiuosi Miley Cyrus . Nepaisant fakto, kad bent 80% jos muzikos man yra absoliučiai neklausoma, ji man vis dar graži ir bais įdomus žmogus. 3. Mėgstu susipažint su įvairiausio plauko žmonėm ir būdama perdėm sociali pirmą susitikimo dieną visą kartu bastytis arba diskutuoti ir t.t. 4. Paskutinis geras žiūrėtas filmas – „ Constantine “, 2005 5. Dažniausiai net netyčia į mano rankas pakliuvus kokiai temai imu ir nors paviršutiniškai pasidomiu ja labiau – paskutinės dvi buvo 07-08m. ekonomikos krizė (visokiausi The margin call ir Too big to fail ) ir formulės vienas legendos ( Senna; Rush ) 6. Šiemet pirmą sykį dalyvavau rinkimuose ir žadu tą daryti visuomet ateity 7. Kiečiausias naujas išmoktas patiekalas buvo bulvių ir baltųjų ridikų troškinys-apkepas grietinėlės padaže 8. Turiu ask.fm paskyrą ir dažniausiai gėriuosi klausimais, kurių man niekas nerašo http://ask.fm/IndreGegeckaite 9. Tik

Elektroninio pašto etiketas.

Sveiki. Ką domina, įkeliu savo darbelį apie elektroninio pašto etiketą. •        ĮŽANGA Kiekvieną dieną mus supa elektroninės technologijos. Kaip kadaise bendravimą akis į akį ėmė atstoti bendravimas telefonu, taip dabar bendravimą telefonu keičia bendravimas kompiuterio pagalba. Interneto tinklas naudojamas įvairiems tikslams: skleisti reklamą, ieškoti informacijos, bendrauti su verslo partneriais. Pastarąjį bendravimą ir aptarsiu šiame darbe.

Dramblio dydžio susvetimėjimas

 Savaitgalį sėdėjau su draugėmis prie puodelio kavos, ir kažkaip mes užsikalbėjome apie tai, kas yra ištikimybė santykiuose. Ir paaiškėjo, kad klube šokis su kitu (ne savo išrinktuoju) priešingos lyties žmogumi gali būti laikomas neištikimybe.  Ir tiek daug klausimų man kilo. Vargšas tas žmogus, kuris pasmerktas visą gyvenimą su vienu žmogumi šokti. Jo, yra draugės merginos, su jomis ala galima. Tada pradėjau aš klausti, o tai kaip šokių vakarai visokie. Sakau, žmonės juk šokdavo. Žmonės išeidavo vieni su kitais pašokti, buvo tokie laikai. Sako, nu jei šokių vakarai, tai čia kitaip, nes ten žmonės šokti susirenka. O klubuose, sako, vyksta medžioklė. Bet į medžioklę gi nebūtina tuo pačiu atsakyti. Galima tiesiog pašokti su žmogumi. Sako, į klubą eina medžioti, ir tuo pačiu sako "aš tai su draugėmis pašokti ateinu". Tai gal ne tu viena, visgi? Taip pat, kaip dauguma vairuotojų mano, kad vairuoja geriau už daugumą vairuotojų, gal nesam vieni, kurie į klubus ateina pašokti?